BKC - BJB ? niezawodność

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _baniak
    Classic
    • 2009
    • 13

    #2
    BKC - BJB ? niezawodność

    Witam,

    Zastanawiam się nad kupnem używanej O2 1.9 TDI (2006-2007) i na forum znalazłem oznaczenia dwóch silników :

    BKC - 1.9 PD - 105KM (250Nm) [140/320 ]
    BJB - 1.9 PD - 105KM (250Nm) [140/320 ]

    Czym się różnią te silniki od siebie ? Jak jest z zawodnością TDI ?

    I jeszcze jedno - jak 1.9 TDI jest wrażliwe na jakość paliwa ? Czy defekt układu wtryskowego jest częstym problemem w tych silnikach ? Czy często padają wtryski lub pompa ?

    Bardzo zraziłem się do diesli bo mój ford tdci jeszcze stoi w warsztacie (po raz drugi), a koszty które poniosę na naprawę układu wtryskowego po zatankowaniu gorszego paliwa są ogromne :/

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      _baniak, jest jeszcze oznaczenie BXE 1.9TDI 105KM (250Nm) .

      W zasadzie to prawie się nie różnią. Co wrażliwości na paliwo to nie jest tak źle. Żadko słyszy się na forum że potrzeba było wymienić PD. Nie wiem o jaką masz pompę na myśli ale jeśli chodzi Ci o tą w baku to raczej są trwałe. PD na pewno poczujesz że zatankowałeś gorszej jakości paliwo ale żeby od razu stanął to raczej nie. Osobiście przejechałem BXE 60kkm bez problemów jakichkolwiek, ale tankuję tylko na markowych stacjach.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Silniki różnią się spełnianiem norm emisji spalin BJB EU-3 był do 2003 a BKC EU-4 stosowany do 02/2006. Oba silniki zastąpił BXE z normą EU-4 od 2006 roku
        Tomek

        Komentarz

        • kjedi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 282

          #5
          Witaj,ja mam też serię B i nie widzę żadnych problemów z paliwem (inna rzecz, że kupuję na markowych stacjach). Eh gdyby nie to synchro dwójki to bym słowa nia narzekał a przejechałem 60 kkm w 1,5 roku.
          Pozdr

          Komentarz

          • _baniak
            Classic
            • 2009
            • 13

            #6
            Hmm... zraziłem się do diesla przez markę na literkę "f" i silników TDCi Ale z drugiej strony wszyscy chwalą sobie niezawodność silników 1.9 TDI.

            Jakie są najczęstsze usterki silników 1.9 TDI 105KM przy przebiegach do 180 tyś km ?

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              Może nie napisze o typowych usterkach ale częściach eksploatacyjnych które szarpią nieźle po kieszeni. Przy tym przebiegu do wymiany może być turbina (widziałem auta z przebiegami od nowości 50-60tys które czekały na wymianę turbawki) oraz sprzęgło z dwumasą.
              Na pewno niezawodne sa starsze silniki na pompie wtryskowej. Ja mam nalatane ok 210tys i wszystko oryginał, turbina, dwumasa, sprzęgło a usterki przez ten okres żadnej, tylko płyny, filtry, klocki tarcze. Silnik 1.9 105KM jest już na pompowtryskach.
              Tomek

              Komentarz

              • lopez500
                Drive
                • 2009
                • 45

                #8
                ja mam 220tys km i tez jest ok wymieniłem tuleje wahacza z jednej strony tarcze klocki oleje i tyle lać i jeździć reszta na oryginale ciekaw jestem kiedy padnie dwumasa ale póki co odpukać jest dobrze

                Komentarz

                • KriSSo
                  Rider
                  • 2008
                  • 285

                  #9
                  Ja mam 32 000 km przebiegu i już czuję lekkie wibracje (przy obrotach 1500-1900 rpm podczas delikatnego przyspieszania) - pewnie dwumas się odzywa. Coś czuję, że 200 kkm to ja za cholerę nie zrobię. Padnie wszystko wcześniej.

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    _baniak, tak jak napisał Tomek_dx, turbawka, sprzęgło + dwumas reszta zdaje się być pancerna, ja mam nalatane raptem 40kkm i oprócz łożyska to nic specjalnie się nie posypało, no ale to lichy przebieg.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Grzekraw
                      Drive
                      • 2008
                      • 62

                      #11
                      _baniak, ja ma przejechane 135kkm z czego ponad 40kkm po wirusie i wszystko OK.

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        Zamieszczone przez Tomek_dx
                        Na pewno niezawodne sa starsze silniki na pompie wtryskowej
                        ale to nie wystepowalo w O2

                        Komentarz

                        • Maya82
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 76

                          #13
                          Ja jeżdżę BJB,ma 205 kkm i nie miałam z nią większych problemów. Polecam



                          Tomek_dx, Skoro BJB jak piszesz były produkowane do 2003 roku to jak wytłumaczyć fakt,że ja kupiłam moją,nowiutką BJB w październiku 2004 roku i sprawdzając VIN jest również w roku modelowym 2004?

                          Komentarz

                          • JOY
                            Rider
                            • 2008
                            • 641

                            #14
                            Podepnę się - znajomy ma VW sharana z 97 r. czy to znaczy że tam nie ma popmpwtryskiwaczy ?

                            Komentarz

                            • Dachu
                              Rider
                              • 2008
                              • 724
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BGU 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              ja jezdzilem BJB i naprawde polecam autko bez awaryjne nigdy nie mialem z nim problemow ale fakt jak sie zatankuje gorsze paliwko to czuc to lekko w osiagach ale zeby stanelo lub cos tego typu to wrecz nie mozliwe,szczerze moge polecic
                              Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                              obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                              Komentarz

                              • Gregor74
                                Drive
                                • 2009
                                • 65
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maya82
                                Tomek_dx, Skoro BJB jak piszesz były produkowane do 2003 roku to jak wytłumaczyć fakt,że ja kupiłam moją,nowiutką BJB w październiku 2004 roku i sprawdzając VIN jest również w roku modelowym 2004?
                                Coś wydaje mi się że kolega Tomek_dx nie jest w pełni doinformowany w kwestii produkcji silników .... mój BJB jest z VI.2005r i jak to wyjaśnić...

                                W kwestii niezawodności to oprócz oczywistych wymian po konkretnym przebiegu (obecnie ponad 156 tys ) prawdopodobnie amorki tył czekaja na swoja kolej ...
                                Pozdrawiam,
                                Grzegorz

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maya82
                                  Tomek_dx, Skoro BJB jak piszesz były produkowane do 2003 roku to jak wytłumaczyć fakt,że ja kupiłam moją,nowiutką BJB w październiku 2004 roku i sprawdzając VIN jest również w roku modelowym 2004?
                                  OII były od 2004 roku a nie 2003. :wink:
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  Pracuję...